Stvaranje novih prilika u domeni društvenog poduzetništva

Stvaranje novih prilika u domeni društvenog poduzetništva

Partneri, klasteri i ekosustavi

Komisija je posljednjih godina podržala stvaranje zajednica koje pomažu novoosnovanim poduzećima da se povežu s potencijalnim partnerima kao što su investitori, poslovni partneri, sveučilišta ili istraživački centri. To se provodi putem događanja, platformi, poslovnih klastera, umrežavanja i podrške lokalnih i regionalnih eko sustava.

 

Mogućnosti nabave

Javna nabava, tržište vrijedno 2 trilijuna eura, predstavlja veliki potencijal za rast novoosnovanih/proširenih poduzeća. Danas taj potencijal još nije dovoljno iskorišten. U usporedbi s njihovom težinom u gospodarstvu, novoosnovana/proširena poduzeća ne dobivaju razmjeran udio javnih ugovora. Potrebna je bolja potpora ugovornim tijelima u korištenju tržišnih prilika i moderniziranih alata za nabavu kako bi se poboljšalo prihvaćanje inovativnih novoosnovanih/proširenih poduzeća.

 

Vještine

Tvrtke u razvoju moraju zapošljavati zaposlenike s pravim vještinama , posebno tehničkim, financijskim i digitalnim vještinama. Poduzetnički način razmišljanja, vještine upravljanja i vođenja također su ključni za povećanje.

Na temelju „ Nove agende vještina za Europu ” (lipanj 2016.), Komisija radi na poboljšanju kvalitete vještina i njihove važnosti za tržište rada.

 

Poboljšanje inovacijskih mogućnosti EU-a za novoosnovana i proširena poduzeća

Komisija je pružila povećanu potporu malim i srednjim poduzećima kroz okvirni program za istraživanje i inovacije Obzor 2020., bilo kao partnerima u projektima suradnje s istraživačkim organizacijama i drugim tvrtkama ili kao pojedinačnim korisnicima. Također je potaknuo podršku inovacijama, uključujući kroz više demonstracijskih projekata, olakšan pristup eksperimentalnim i pilot objektima, radnje na inovativnoj nabavi i pojačane financijske instrumente. Kao posljedica toga, sudjelovanje malih i srednjih poduzeća se povećalo i trenutno je iznad ciljane razine od 20%.