Što je društveno poduzetništvo?

Što je društveno poduzetništvo?

Društveno poduzetništvo je proces kojim pojedinci  i poduzetnici razvijaju i financiraju rješenja koja se izravno bave društvenim problemima. Društveni poduzetnik istražuje  poslovne mogućnosti i primjenjuje poslovne prakse koje imaju pozitivan utjecaj na njihovu zajednicu, društvo ili svijet.

Razlikujemo četiri vrste društvenih poduzetnika: društveni poduzetnik zajednice, neprofitni društveni poduzetnik, transformacijski društveni poduzetnik i globalni društveni poduzetnik.

Definicija društvenog poduzetništva Europske unije: „Društvena poduzeća spajaju društvene ciljeve s poduzetničkim duhom. Te su organizacije usredotočene na postizanje širih društvenih, okolišnih ili društvenih ciljeva. Europska komisija ima za cilj stvoriti povoljno financijsko, administrativno i pravno okruženje za ta poduzeća kako bi mogla djelovati na ravnopravnoj osnovi s drugim vrstama poduzeća u istom sektoru. Inicijativa za društveno poduzeće, pokrenuta 2011., identificirala je akcije za stvarnu promjenu i poboljšanje situacije na terenu za društvena poduzeća.“

Ukratko, društveno poduzeće je subjekt u socijalnoj ekonomiji čiji je glavni cilj imati društveni učinak, a ne ostvariti profit za svoje vlasnike ili dioničare. Posluje pružanjem roba i usluga za tržište na poduzetnički i inovativan način, a svoju dobit prvenstveno koristi za postizanje društvenih ciljeva. Njime se upravlja na otvoren i odgovoran način, a posebno uključuje zaposlenike, potrošače i dionike na koje utječu njegove komercijalne aktivnosti.